Aangepaste dienstverlening eind december vanwege fusie

Van vrijdag 24 december tot maandag 3 januari zijn veel digitale systemen van de gemeente niet beschikbaar. U kunt dan tijdelijk minder gemeentezaken regelen. Dit heeft te maken met de voorbereidingen rondom de fusie. Alle gegevens van de huidige gemeenten worden dan overgezet naar de nieuwe gemeente Dijk en Waard.

Als alles volgens planning verloopt, kunnen we vanaf maandag 3 januari 2022 weer producten en diensten leveren. Toch proberen we u zo goed mogelijk van dienst te zijn in de periode van overgang.

Aanvragen en regelen

Door de noodzakelijke werkzaamheden kunt u tussen 24 december en 3 januari geen producten aanvragen. Houd daarom rekening met de onderstaande informatie.

Vraag dan nu alvast een nieuwe aan op de website van Dijk en Waard. Wanneer u dit vóór 17 december doet, kunt u het dit jaar nog afhalen of laten bezorgen. Aanvragen die na deze datum binnenkomen worden vanaf 3 januari 2022 verwerkt.

Bij een spoedaanvraag, bijvoorbeeld voor een reisdocument, maakt u telefonisch een afspraak om langs te komen op het gemeentehuis. Wij geven dan een formele verklaring af van het niet kunnen aanvragen van een document. Deze verklaring kunt u gebruiken in noodgevallen.

Geboorte en overlijden

Voor de aangifte van geboorte of overlijden maakt u telefonisch een afspraak om langs te komen op het gemeentehuis. Na maandag 3 januari worden de aanvragen verwerkt en de aktes opgemaakt.

Wanneer u in december gaat verhuizen, vragen wij u om dit zo vroeg mogelijk aan ons door te geven. Uiterlijk 24 december, maar u kunt uw verhuizing al 4 weken voor de verhuisdatum doorgeven op de website van Dijk en Waard.

U kunt vanaf 24 december tot het einde van het jaar alleen telefonisch of via een bezoek aan De Binding/het gemeentehuis een melding doen. Dus niet via de website of op het afvalscheidingsstation. U kunt een melding doen wanneer u bijvoorbeeld overlast ervaart, een volle openbare prullenbak tegenkomt of iets anders buiten wat niet in orde is.

Houd de website en onze social media in de gaten voor actuele informatie over onze aangepaste dienstverlening en de gevolgen daarvan.

Maandag 3 januari: gemeente Dijk en Waard start op

Op maandag 3 januari start de nieuwe gemeente Dijk en Waard op. We verwachten dat het grootste deel van onze producten en diensten dan weer beschikbaar is. Het opstarten kan ervoor zorgen dat u in de eerste weken van januari mogelijk wat langer aan de telefoon moet wachten of nog ergens tegenaan loopt bij een aanvraag. Dat komt onder andere doordat we bepaalde zaken pas vanaf 1 januari kunnen overzetten (als gemeente Dijk en Waard officieel bestaat) én de spoedaanvragen en aangiftes uit december verwerkt moeten worden.

Loopt u ergens tegenaan?

We doen uiteraard ons uiterste best om de overgang van onze dienstverlening zo soepel mogelijk te laten verlopen. Loopt u toch ergens tegenaan? Neem dan contact met ons op, dan kijken we hoe wij u zo goed mogelijk kunnen helpen.