Arbeidsmarktcommunicatie

Er wordt gewerkt aan een wervingsstrategie voor Dijk en Waard. Voor nu is een tussentijdse arbeidsmarktcommunicatie vormgegeven. Door deze stijl uniform toe te passen, is Dijk en Waard herkenbaar voor (latent) werkzoekenden.

Social media

Gratis en betaald zijn er vele mogelijkheden op social media om vacatures bij (latent) werkzoekenden onder de aandacht te brengen. Voor beide mogelijkheden zijn ontwerpen beschikbaar. Voor de voorbeelden wordt gebruikt gemaakt van LinkedIn posts. Voor specifieke vacatures kan ook andere social media betaald ingezet worden. De stijl blijft dan hetzelfde, alleen het formaat verschilt.

LinkedIn gratis post

Een gratis LinkedIn post heeft altijd een foto van een medewerker met vaste stijlelementen: logolabel, blauw kader met VACATURE en functienaam (Exo bold wit) en het kleurverloopbalkje onderin. Deze post wordt gedaan door het Nieuwsplein van afdeling Communicatie.

Carrousel

Om nog meer op te vallen is een carrousel op LinkedIn een mogelijkheid. Voor deze post is een ontwerp gemaakt met 4 slides voor meer zichtbaarheid van de vacature. Hierin staat heel kort meer informatie over de vacature vermeld om het klikgedrag te stimuleren.

Vacature advertentie krant

Voor dagblad, huis-aan-huiskrant of speciale gedrukte media is een template ontwikkeld om kort en bondig in huisstijl de vacature onder de aandacht te brengen.

Vacatureprofiel

Voor sommige vacatures is een uitgebreider profiel mogelijk, zoals bij een Burgemeesterprofiel. Hiervoor is een speciale opmaak. Bekijk het Burgemeesterprofiel als voorbeeld. (pdf, 2 MB)