Positionering project

In 99% van de gevallen is de positionering van een project vanuit onze gemeente dus wordt in projectcommunicatie de huisstijl van Dijk en Waard toegepast. Alleen in een unieke situatie bij een samenwerkingspositionering met partners kan gekozen worden voor een geheel nieuwe stijl. De afweging bij het positioneringsvraagstuk is als volgt:

Is de gemeente afzender? → Huisstijl Dijk en Waard
Is de gemeente partner? → Huisstijl van derden of in unieke gevallen samenwerkingspositionering met nieuwe stijl
Is de gemeente sponsor/ subsidieverstrekker? → Huisstijl van derden

Intake met communicatie

In de opstartfase van het project is het belangrijk om samen met de communicatieadviseur een intake te doorlopen. Daarin wordt de positionering van je project bepaald, waardoor duidelijk wordt welke merkstrategie en dus huisstijl toegepast gaat worden.

Aan de hand van de communicatiestrategie wordt ook bepaald welke middelen uit de toolkit kunnen worden toegepast. Dit versnelt het opstellen van een communciatieplan voor je project. 

Contentplanning

Door de intake met communicatie in een vroeg stadium te houden, kan ook betere contentplanning gedurende het project worden gemaakt. Dit scheelt kosten en op deze manier wordt het project zichtbaarder voor inwoners, raad en college.

Door vooruit te denken op de content kan het realiseren ervan ingepland en uitgevoerd worden door ons Nieuwsplein. In diverse middelen kan de content dan toegepast worden, waardoor een groter bereik wordt gerealiseerd. Denk aan interviews met betrokkenen voor in de e-mailnieuwsbrief die ook in de gemeentekrant, op onze social media, op de projectsite en met quotes in persberichten terug kunnen komen.